Bij vastgoedbeheer komt heel wat kijken. Behalve wet- en regelgeving zijn er tal van zaken waar je rekening mee moet houden en die je moet regelen. Van het maken van de foto’s voor de promotie van jouw te verhuren huis tot het opstellen van een goede en juridisch waterdichte huurovereenkomst. Maar ook tijdens de huurperiode zijn er veel dingen die geregeld moeten worden. Huurinkomsten innen en de huurprijs berekenen bijvoorbeeld. In ons blog over de huis verhuren regels lees je hier meer over.
Om ervoor te zorgen dat dit alles zorgvuldig en goed geregeld is, kun je voor de verhuur van jouw woning de hulp inschakelen van een verhuurmakelaar. Deze specialist kan het overgrote deel van de werkzaamheden voor jou regelen en uitvoeren. Op die manier heb je zelf amper werk aan de verhuur van jouw tweede woning. Het enige wat je moet doen – en dat is meteen een nadelig gevolg van het inschakelen van een verhuurmakelaar – is het betalen van de facturen van deze specialist. Best jammer want deze kosten verminderen uiteindelijk het rendement van jouw investering.
In de huidige markt zijn er drie bestaande opties die particuliere vastgoedbeleggers hanteren voor de verhuur en het beheer van hun woning(en):
- Alles helemaal zelf doen
- Een verhuurmakelaar inschakelen
- Gebruikmaken van professionele software (eigenlijk alleen voor woningcorporaties)
In onderstaande tabel zie je welke voordelen en nadelen deze drie manieren hebben.
Huurwoningdesk introduceert een vierde manier: het gemak van online vastgoedbeheer, die vergeleken met de genoemde drie opties alleen maar voordelen lijkt te kennen.
Vastgoedbeheer eenvoudig zelf regelen zonder zorgen?
Ga je liever toch zelf aan de slag met de verhuur van jouw woning, en wil je zonder onnodige risico’s en werk de hele verhuur zelf in de hand houden? Geen punt! Met het platform van Huurwoningdesk is de verhuur en beheer zo geregeld. Met de zekerheid van het vinden van een betrouwbare huurder, makkelijk een huurcontract opstellen, automatisch online huur innen en ontzorging van je verhuuradministratie. Snel en makkelijk voor jou, maar ook voor de huurder. Zelf zorgeloos een huis verhuren en beheren doe je met Huurwoningdesk. En omdat je met Huurwoningdesk bijna alles helemaal zelf kunt doen, blijft jouw rendement op de huurwoning veel hoger! In ons blog met 8 woningpresentatietips lees je hoe je snel een huis kan verhuren.
Bereken jouw besparing met online vastgoedbeheer
Wil je een tweede woning gaan verhuren en wil je weten wat je kunt besparen door jouw woning zelf via Huurwoningdesk te verhuren? Bereken dan snel en eenvoudig jouw besparing ten opzichte van verhuren via een verhuurmakelaar met de bespaar tool van Huurwoningdesk. Hierin zetten we op een rij hoeveel jij als particuliere vastgoedbelegger kunt besparen door zorgeloos zelf de woning te verhuren en beheren.
Overstappen?
Verhuur je momenteel als particulier een tweede woning via een verhuurmakelaar. Ook dan kun je snel berekenen wat je kunt besparen. En overstappen naar Huurwoningdesk is als particuliere verhuurder altijd mogelijk. We helpen je daarbij graag!
Waarom Huurwoningdesk?
Huurwoningdesk is een online platform en is dankzij de verhuur- en beheertool uitermate geschikt voor particuliere verhuurders om zelf te verhuur van een (tweede) woning te regelen. Zo maak je snel en eenvoudig een advertentie aan, die je in je netwerk kan delen, of die vervolgens automatisch op de grote en populaire online verhuurpodia wordt doorgeplaatst. Daarmee heb je al direct maximale exposure voor jouw te verhuren woning.
Ook bij het zoeken van een geschikte en betrouwbare huurder, helpt Huurwoningdesk. Kandidaat-huurders moeten een aantal persoonlijke en financiële gegevens opsturen waarmee je onder andere de kredietwaardigheid van deze personen kunt controleren.
Vastgoedbeheer software
Zodra het contract digitaal is ondertekend en de huurder de woning heeft betrokken, kun je als verhuurder bij Huurwoningdesk relaxed achteroverleunen. Omdat je het maandelijks innen van de huursom via een automatische betaling in de vastgoedbeheer tool hebt vastgelegd, ontvang je steeds automatisch de huurinkomsten.
En voor jouw als verhuurder biedt de tool in een oogopslag een handig dashboard met daarin een overzicht van alle huurbetalingen. Ook zaken als onderhoud en reparatieverzoeken worden via de beheertool – en dus volledig digitaal – afgehandeld. De huurder kan bij een schade eenvoudig een melding doen, waarna je als verhuurder een klusjesman aan de slag kunt zetten of het eventueel zelf oppakken.
Wat is Huurwoningdesk?
Huurwoningdesk is een zogeheten PropTech-startup. Een jonge en dynamische onderneming die door digitalisering de vastgoedmarkt transparanter en efficiënter wil maken. In een onderzoek uit 2018 stelt het ING Economisch Bureau: ‘PropTech maakt vastgoed vooral transparanter. Verdere ontwikkeling van digitale marktplatformen voor vastgoed zorgen ervoor dat marktpartijen elkaar eenvoudiger vinden. Daardoor dalen de transactiekosten en de waarde van panden is door data analytics steeds beter te bepalen.’ Tevens is, zo blijkt uit het onderzoek, winst te behalen bij het digitaliseren van het administratieve proces.
Veel winst te behalen
Uit datzelfde onderzoek blijkt dat slechts twee procent van alle koop- en huurovereenkomsten in Nederland digitaal worden ondertekend, terwijl nagenoeg iedereen zich wel online en digitaal oriënteert. Door naast die oriëntatiefase nu ook de daadwerkelijke verhuur van woningen te digitaliseren, valt in dat hele traject veel winst te behalen. Vooral voor de huurder is dat voordeel groot, maar ook voor jouw als verhuurder.
In onderstaand overzicht kun je zien dat PropTech-initiatieven zoals Huurwoningdesk voor jou als zowel vastgoedeigenaar als vastgoedbeheerder zorgen voor gemak en ontzorging en dat de huurder als gebruiker optimaal profiteert.
Verhuurplatformen als Huurwoningdesk maken kortere huurperiodes en lagere transactiekosten mogelijk. Daardoor staat de traditionele rol van de verhuurmakelaar steeds meer onder druk.
‘PropTech-platformen kunnen deze rol verder digitaliseren en overnemen’, zo concludeert ING Economisch Bureau in het onderzoek.
Weinig kosten
Een ander voordeel van Huurwoningdesk ten opzichte van traditionele verhuurmakelaars is de lage kostenstructuur. Daar waar de makelaar een of meerdere panden heeft waarin medewerkers het werk uitvoeren, heeft Huurwoningdesk deze kosten amper. Veel van het werk is namelijk geautomatiseerd en gedigitaliseerd en een fysiek kantoor is niet nodig aangezien alles online verwerkt wordt.
Ook de kosten voor bijvoorbeeld een leaseauto hoeven niet doorberekend te worden aan jou als verhuurder omdat je bij Huurwoningdesk zaken als een bezichtiging helemaal zelf regelt. Al die extra kosten hoeft Huurwoningdesk niet in rekening te brengen. En jij dus niet te betalen!
Daarom Huurwoningdesk
Zoals je in dit blog kunt lezen zijn er meerdere manieren om vastgoed te verhuren, maar verreweg de meest eenvoudige, voordelige en snelle manier biedt Huurwoningdesk. Met de online verhuur- en beheertool van Huurwoningdesk regel je alles zelf terwijl je zeker weet dat je aan alle eisen en regels voldoet. Daarom Huurwoningdesk: het gemak van online vastgoedbeheer!